سوالات متداول باربری

ما در شرکت آسوده بار سال های زیادی با مشتریان مختلفی در زمینه حمل و نقل کار کرده ایم و با انواع سوالات متداول باربری آشنایی کافی داریم. در این مقاله سعی کرده‌ایم مهمترین های آن ها را برای شما جمع آوری کنیم و پاسخ دهیم.
سوالات متداول باربری
باربری آسوده بار » مقالات » سوالات متداول باربری

فهرست مطالب

انواع سوالات متداول باربری

برخی از سوالات رایج درباره باربری به شرح زیر هستند:

باربری چیست؟

شرکت یا موسسه‌ای که بر اساس مجوز صادره از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اجازه صدور بارنامه به جهت حمل کالای درون و برون شهری را دارد، باربری گفته می‌شود.

باربری چیست

چند نوع باربری وجود دارد؟

به طور کلی باربری‌ها را به ۲ نوع درون و برون شهری تقسیم‌بندی می‌شوند که به درون شهری ها باربری تهران و به برون شهری ها باربری تهران به شهرستان می گویند.

منظور از ماشین ملکی در باربری چیست؟

به ماشین‌هایی که تحت مالکیت باربری هستند، ماشین ملکی می‌گویند.

چند نوع روش پرداخت برای پرداخت هزینه باربری وجود دارد؟

روش های مختلفی برلی پرداخت هزینه باربری مانند پیش کرایه، کرایه در مقصد و کرایه پس از رسید وجود دارد.

حداکثر وزن خرده بار چقدر است؟

برای هیچ باری محدودیت وزنی وجود ندارد اما در صورتی که وزن یک بار بیشتر از یک وسیله حمل باشد، بار توسط بیش از یک وسیله حمل، حمل خواهد شد.

چند نوع ماشین باربری وجود دارد؟

به طور کلی ماشین‌های باربری را به انواع اصلی خاور، تک، جفت، تریلی، وانت و… تقسیم‌بندی می‌کنند.

منظور از حمل خرده بار چیست؟

اگر در یک وسیله نقلیه حمل کالاهای موجود متعلق به بیش از یک تا صدها نفر باشند، به اصطلاح آن بار خرده بار محسوب می‌شود.

حمل خرده بار

منظور از حمل بار دربستی چیست؟

اگر در یک وسیله حمل کلیه کالاهای موجود متعلق به یک نفر باشد، آن بار بار دربستی محسوب می‌شود.

منظور از خدمات کارگری چیست؟

خدمات کارگری شامل خدماتی از جمله بسته‌بندی، جابه‌جایی، بارگیری، بارچینی و تخلیه بار هستند.

منظور از خدمات انبارداری چیست؟

به هرگونه خدمات مرتبط به نگهداری کالا در انبار‌های روباز و مسقف خدمات انبارداری می‌گویند.

بیمه باربری چیست‌؟

در این نوع بیمه چنانچه در طی مسیر حمل کالا در اثر وقوع خطرات، خسارتی به کالاهای در حال حمل وارد شود، شرکت بیمه زیان وارده را جبران می‌کند.

بیمه باربری به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شود؟

در حال حاضر سه نوع بیمه باربری اعم از بیمه‌های باربری داخلی، بیمه ‌باربری صادراتی و وارداتی و بیمه باربری ترانزیت داریم.

اتوبار چیست؟

در تفاوت باربری و اتوبار، اتوبار به زیرمجموعه‌های شرکت باربری که فعالیت‌های درون و برون شهری را بر عهده دارند و تنها به صورت زمینی کار می کنند، گفته می‌شود.

چه خطراتی بار را در هنگام بارگیری و باربری تهدید می‌کند؟

در هنگام بارگیری و باربری خطراتی از قبیل چینش نامناسب بار، واژگونی خودرو، تصادف، آتش سوزی یا غرق شدن کالا از راه هوایی بار را تهدید می‌کنند.

آیا امکان درخواست کارگر بدون ماشین یا یالعکس وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله، شما می‌توانید به صورت دلخواه برای درخواست کارگر بدون ماشین و بالعکس با ما تماس بگیرید.

درخواست کارگر بدون ماشین

در صورت بروز حادثه، جبران خسارت به چه شکلی خواهد بود؟

در صورت بروز هرگونه حادثه برای بارهای ارسالی، فرستنده با در دست داشتن بارنامه و بیمه‌نامه‌ی بار می‌تواند به شرکت حمل‌ونقل یا شعبه‌ بیمه‌کننده بار و اتحادیه باربری مراجعه کند و متناسب با نوع بیمه‌ صادر شده خسارت خود را تمام و کمال دریافت کند.

کرایه باربری چگونه محاسبه می‌شود؟

کرایه‌ها را همواره اتحادیه باربری مشخص می‌کند؛ اما با این وجود این کرایه به عوامل مختلفی همچون نوع بار، وزن بار، حجم و ابعاد، ارزش بار، شرایط مخصوص بار، شرایط نگهداری از بار، نوع ماشین انتخابی، فاصله مبدا تا مقصد، زمان ارسال، زمان تحویل و… بستگی دارد.

ویژگی‌های یک باربری خوب چیست؟

داشتن نیروی کار متخصص، ارائه خدمات بسته‌بندی کالا، نیروی کار با تجربه و با اخلاق، ارائه بیمه‌نامه و بارنامه معتبر، رعایت تمامی قوانین حمل بار توسط نیروی‌های باربری، ارائه مشاوره توسط مشاوران باربری جهت راهنمایی مشتریان، برخوردار بودن از سیستم رزرو انلاین برای ثبت سفارش مشتریان و… از جمله ویژگی‌های یک باربری خوب هستند.

بارنامه چیست؟

بارنامه به عنوان یک رسید خدمات حمل و نقل، قراردادی بین شرکت حمل و نقل و مشتری کار می‌کند. بارنامه باربری در واقع یک سند الزام آور قانونی است که تمام جزئیات مورد نیاز برای پردازش بار و فاکتور صحیح آن را در اختیار راننده و مشتری قرار می‌دهد.

چه چیزی در بارنامه نوشته شده است؟

اطلاعاتی همچون نام و نشانی کامل فرستنده و گیرنده، تاریخ، دستورالعمل‌های ویژه، شماره فرستنده و گیرنده، نوع بسته‌بندی کالا، جزئیات کالا اعم از وزن و… در بارنامه نوشته شده‌اند.

آیا باربری علاوه بر حمل بار، اثاثیه منزل را هم جابه‌جا می‌کند؟

بله، شرکت‌های باربری تمام بارهای مجاز و قابل حمل و مورد تایید اتحادیه باربری را که اثاثیه منزل نیز جز آن‌ها به شمار می‌رود، حمل می‌کنند.

رایج‌ترین اقلام جابجا شده توسط باربری چیست؟

رایج‌ترین اقلام ارسال شده توسط باربری خودرو و قطعات خودرو، مبلمان و اثاثیه منزل، تجهیزات بیمارستانی، لوازم اداری، ماشین آلات و ابزار کشاورزی، آهن، شیشه، چوب، زغال سنگ، میوه، مصالح و… هستند.

انواع بار چیست؟

بارهای خطرناک و غیرخطرناک، بارها استوانه‌ای، بارهای مسطح، عدل کیسه و گونی، پک‌ها، باندل، بارهای حجیم، بار محاط، بار متحرک و…

هزینه حمل و نقل چیست؟

هزینه حمل و نقل قیمت یا هزینه‌ای است که هنگام ارسال محصولات یا کالاهای خود از یک مکان به مکان دیگر متحمل به پرداخت آن می‌شوید.

تجهیزات باربری شامل چه چیزهایی است؟

تجهیزات باربری شامل جرثقیل، ترولی، تسمه باربری، دستکش، کفش و کلاه ایمنی و.‌‌.. هستند.

شرکت‌های باربری به چه چیزهایی نیاز و احتیاج دارند؟

ماشین باربری مناسب، نیروی کار مجرب و کار بلد، تجهیزات بسته‌بندی مناسب

سخن آخر

ما در این مقاله به سوالات متداول باربری و موارد مربوط به آن پاسخ دادیم. در صورتی که علاوه بر سوالاتی که در این مطلب به آنها اشاره شد سوالی ذهن شما را به خود درگیر کرده است با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

2 پاسخ

  1. بنظرم یکی از سوالات پرتکرار باربری اینه که ماشین ها بالاخره بصورت ساعتی ارائه میشن یا سه ساعته؟ هر باربری یک چیز مختلفی در این باره میگه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸