تفاوت باربری و اتوبار

باربری و اتوبار علاوه بر اینکه دو واژه مجزا هستند، تفاوت های دیگری هم دارند. تفاوت باربری و اتوبار، پرسشی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. امروزه شرکت‌های اتوبار و باربری زیادی تاسیس شده‌ و هر کدام خدمات خاص خود را ارائه می‌کنند. اگر شما هم قصد انتقال باری را داشته و در مواجه با این لغات گیج شده‌اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که قصد داریم تا به بررسی تمام جهات تفاوت باربری و اتوبار بپردازیم.
تفاوت باربری و اتوبار
باربری آسوده بار » مقالات » تفاوت باربری و اتوبار

فهرست مطالب

تفاوت باربری و اتوبار در چه مواردی است؟

تفاوت باربری و اتوبار در تفاوت وسایل حمل کننده بار، خلاصه می‌شود. به طور کلی به حمل و نقل باری داخلی که از طریق جاده و توسط اتومبیل انجام شود، اتوبار می‌گویند؛ اگر به دو بخش کلمه اتوبار توجه کنید، متوجه خواهید شد که کلمه اتو به اتومبیل و بار به حمل و نقل اشاره می‌کند. از سوی دیگر در صورتی که انتقال کالا توسط دیگر وسایل نقلیه همانند هواپیما و کشتی صورت بگیرد، به آن باربری می‌گویند.

باربری چیست؟

پیش از شروع بحث تفاوت باربری و اتوبار در ابتدا به باربری می پردازیم. معنی لغوی باربری، به انتقال و جابه‌جا کردن یک بار از محلی به محل دیگر اشاره دارد. این شرکت‌ها خودروهایی مخصوص به حمل بار را داشته و تیمی حرفه‌ای در زمینه جابه‌جایی وسایل در اختیار دارند. با سپردن کار خود به این افراد، اسباب‌کشی خود را در کم‌ترین زمان ممکن به پایان می‌رسانید.

باربری چیست و چه کاری انجام می دهد

انواع اتوبار

در عصر حاضر به دلیل گسترش شهرها و فاصله موجود در میان هر دو شهر، شرکت‌هایی برای ارائه خدمات حمل اثاثیه منزل و باربری درون شهری و برون شهری، ایجاد شده‌اند. با کمک این شرکت‌ها، مشتریان قادر خواهند بود تا بار خود را به هر نقطه‌ای از سراسر کشور ارسال کنند. به طور کلی می‌توان ارائه خدمات اتوبار را به دو صورت درون شهری و برون شهری تقسیم‌بندی کرد. طبیعی است که اصلی‌ترین فرق باربری و اتوبار، ماشین باربری آن‌ها خواهد بود.

برای انتقال بار در خارج شهر می‌توان از خودروهایی نظیر کامیون‌های سنگین و تریلی‌ها استفاده کرد؛ چرا که رفت و آمد این خودروها در خارج شهر هیچ محدودیتی نخواهد داشت. از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که تردد این خودروها در داخل شهر غیرقانونی است؛ چرا که وزن و ابعاد بزرگ آن‌ها برای ماشین‌های سبک، احتمال خطراتی نظیر تصادفات سنگین را افزایش می‌دهد. برای جابه‌جایی بار در داخل شهر باید از خودروهایی نظیر انواع کامیون‌ها، وانت بارها و نیسان‌ها استفاده کرد.

انتخاب بهترین شرکت اتوبار و باربری

شرکت‌های باربری و اتوبار زیادی در طی سال‌های اخیر تاسیس شده‌اند تا بتوانند تا حدودی به نیاز مردم برای انتقال بار، پاسخ دهند. با افزایش تعداد این شرکت‌ها، ممکن است افراد در انتخاب میان آن‌ها قدری گیج شوند. باید توجه داشته باشید که نوع خدمات شرکت‌های باربری و اتوبار متفاوت بوده و هر کدام در زمینه‌ای خاص خدمات ارائه می‌دهند.

برای انتخاب بهترین شرکت اتوبار و باربری توصیه می‌کنیم که پیش از هر چیز، به خوبی در رابطه با کیفیت و خدمات آن شرکت تحقیق کنید. بهتر است به دنبال شرکتی باشید که کامل‌ترین خدمات را به شما ارائه دهد. به عنوان مثال برخی از این شرکت‌ها، پس از تخلیه بار، به چیدن وسایل منزل شما نیز کمک می‌کنند و کیفیت کار بالایی دارند. البته شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های موجود نیز برای درخواست ماشین‌های باربری، اقدام نمایید.

انتخاب بهترین شرکت اتوبار و باربری

تفاوت باربری و اتوبار در چیست؟

آسوده بار اذعان می‌کند که همچون “تفاوت باربری و اتوبار”، تفاوت شرکت‌های آن‌ها نیز به چندین عامل بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. پس از مطالعه این مطلب قادر خواهید بود تا به خوبی این دو نوع شرکت را از یکدیگر تشخیص داده و اطلاعاتی در رابطه با خدمات آن‌ها داشته باشید.

محدودیت در نوع باربری

حمل و نقل شرکت‌های اتوبار فقط از طریق جاده‌ها و با خودرو صورت می‌گیرد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که شما فقط می‌توانید باری را به آن‌ها بسپارید که می‌خواهید از راه زمینی انتقال یابد. اگر برای حمل اثاثیه منزل به این شرکت‌ها مراجعه کنید، کارشناسان آن‌ها پس از مشاوره با شما، با توجه به وزن، حجم و نوع کالا، بهترین وسیله نقلیه را برای انتقال بار انتخاب می‌کنند.

از طرفی شرکت‌ باربری روشی متفاوت برای کار خود دارد. در این نوع شرکت‌ها هیچ محدودیتی برای میزان بار شما وجود نداشته و بار می‌تواند از انواع مسیرهای هوایی، زمینی، دریایی و ریلی، جابه‌جا شود.

باربری به خارج از کشور

مجوزهای لازم برای انتقال بار به خارج از کشور، در اختیار شرکت‌های اتوبار نیست؛ به همین دلیل، شما برای ارسال بار به خارج از کشور نیاز دارید تا از شرکت‌های باربری کمک بگیرید. این امر را می‌توان یکی دیگر از تفاوت‌های شرکت‌های باربری و اتوبار در نظر گرفت. این شرکت‌ها برای انتقال بار به خارج کشور از وسایل نقلیه‌ای نظیر هواپیما، قطار، اتومبیل و کشتی استفاده می‌کنند.

باربری به خارج از کشور

نوع خدمات

تفاوت باربری و اتوبار فقط در نوع حمل و نقل آن‌ها خلاصه نشده و در نوع خدمات این شرکت‌ها نیز به چشم می‌خورد. به عنوان مثال یکی از خدمات شرکت‌های اتوبار، فرستادن تیمی حرفه‌ای برای کمک به بسته‌بندی وسایل منزل مشتریان است. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های باربری غرب تهران فاقد این امکان هستند. شرکت‌های اتوبار در اکثر موارد جابه‌جایی و انتقال بار درون شهری را بر عهده دارند. از طرفی باید توجه داشت که باربری‌ها دارای بیمه‌نامه معتبر بوده و اتوبارها در اغلب موارد فاقد این امتیاز هستند. برخورداری از یک بیمه‌نامه معتبر می‌تواند به شما در رابطه با سلامت بارتان، اطمینان دهد.

جمع بندی در مورد تفاوت باربری و اتوبار

در این مطلب سعی شد تا به بیان تفاوت باربری و اتوبار پرداخته و شما را با مزیت‌های استفاده از خدمات آسوده بار، آشنا کنیم. به شما توصیه می‌کنیم تا پیش از انتخاب میان شرکت‌های باربری و اتوبار، مواردی نظیر بیمه‌نامه، درون شهری یا برون شهری بودن انتقال بار، وجود داشتن محدودیت زمانی یا عدم وجود آن و همچنین بودجه خود را مد نظر قرار دهید تا انتخابی از هر نظر عالی را تجربه کنید. در صورت داشتن هر گونه پرسش، کارشناسان ما خوش‌حال خواهند شد تا به آن پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸