چیدمان بار در هنگام باربری

چیدمان بار در هنگام باربری یکی از چالش‌هایی بوده که ممکن است شما هم با آن روبرو شوید. به این ترتیب که مشغول اسباب کشی هستید و تمام کارهای بسته‌بندی وسایل خانه را انجام دادید و حالا با یک شرکت باربری تهران تماس گرفتید می‌خواهید اسباب و اثاثیه‌تان را در ماشین باربری قرار دهید. چه خوب است برای چیدن وسایل لیستی تهیه کنید و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که اسباب و وسایلی که شبیه هم هستند را در یک قسمت قرار دهید. با این روش کار شما با سرعت بیشتری پیش می‌رود. برای اینکه به اطلاعات کامل‌تری در این زمینه دست پیدا کنید توصیه می‌کنیم تا پایان مطلب امروز همراه ما باشید.
چیدمان بار در هنگام باربری
باربری آسوده بار » مقالات » چیدمان بار در هنگام باربری

فهرست مطالب

آشنایی با اصول چیدمان بار در هنگام باربری

برای چیدمان بار در هنگام باربری لازم است به اصولی توجه کنید. روش‌های مختلفی برای چیدن بار وجود دارد اما برای اینکه چینش وسایل به خوبی انجام شود و به گونه‌ای قرار داده شوند که از تمام فضای ماشین حمل بار نهایت استفاده شود و شما از گرفتن ماشین اضافی بی‌نیاز شوید بهتر است طبق مراحل زیر اقدام کنید:

مرحله اول: جا به جایی لوازم سنگین تر

در مرحله اول “چیدمان بار در هنگام باربری”، وسایلی جابه‌جا می‌شوند که حمل آن معمولا توسط دو نفر یا بیشتر انجام می‌شود. مانند: بخاری، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی و … این لوازم و اثاثیه سنگین باید در ته کامیون یا خاور و نزدیک به اتاق راننده جای بگیرند. چیدن همه اثاثیه سنگین باید به گونه‌ای باشد که وزن آنها به صورت برابر در قسمت انتهای ماشین و نزدیک به اتاق راننده تقسیم شود؛ همچنین باید بین وسایل از پارچه‌های ضخیم یا اسفنج استفاده کنید تا از آنها محافظت کنید.

مرحله دوم: بارگیری لوازم بلندتر و درازتر

در مرحله دوم چیدمان بار در هنگام باربری و پس از اینکه اثاثیه سنگین را در ماشین جای دادید باید لوازم بلند و طولانی را در آن جای دهید. این اثاثیه شامل تخته‌های کمد، مبلمان، رویه‌های میز، فرش‌های لوله شده و … می‌شود. شما باید این وسایل را در دو طرف ماشین که دیواره‌های بلندی دارند بچینید. مبلمان و تشک‌ها را به خوبی بسته‌بندی کنید تا روکش آنها پاره نشود. میز و صندلی‌ها را هم در این مرحله و در کنار لوازم دیگر قرار دهید. فرش‌ها را هم می‌توانید به صورت خوابیده در کف ماشین یا روی وسایل دیگر بگذارید.

مرحله سوم: حمل سنگین ترین و بزرگ ترین جعبه ها به داخل ماشین حمل بار

در مرحله سوم چیدمان بار در هنگام باربری جعبه‌ها را روی وسایل دیگر مانند مبلمان بگذارید. حتی می‌توانید از زیر میزها و روی صندلی‌ها نیز برای قرار دادن جعبه‌ها وکارتن‌ها بهره ببرید. البته جعبه‌هایی که در این مرحله به داخل ماشین حمل بار می‌برید نباید جعبه‌هایی باشند که در آن لوازم شکستنی قرار دارد.

مرحله چهارم: منتقل کردن کارتن های سبک تر و قرار دادن آنها روی کارتن های سنگین

در این مرحله از چیدمان بار در هنگام باربری، بعد از اینکه کارتن‌های سنگین را در ماشین قرار دادید کارتن‌های سبک‌تر را روی کارتن‌های سنگین‌تر بگذارید. اگر ماشینی که برای حمل بار استفاده می‌شود خاور مسقف است، می‌توانید جعبه‌های سبک را تا نزدیک سقف آن هم بچینید و در فاصله بین جعبه‌ها و سقف ماشین را باید با چیزهای نرم پر کنید.

مرحله پنجم: بار زدن لوازم شکستنی

در مرحله پنجم چیدمان بار در هنگام باربری لوازم شکستنی چیده می‌شوند. این مرحله به دقت بیشتری نیاز دارید. شما نباید این وسایل را در روز اسباب کشی جلوی راه خود قرار دهید و در آخر به داخل ماشین ببرید. بهترین محل برای قرار دادن آنها در زیر صندلی‌ها یا میزها است. در پایان همه گوشه‌های خالی را برای جای دادن لوازمی مثل ساک و کیف‌هایی که در انها لوازم شکستنی وجود ندارد و وسایل دیگری مانند جالباسی، جعبه ابزار، کفش و …. پر کنید.

بار زدن لوازم شکستنی

نکاتی که برای باربری تهران به شهرستان لازم است بدانید

برای اینکه حمل اثاثیه منزل به راحتی انجام شود، توجه به نکاتی ضرورت دارد و قبل از هر چیز باید برنامه‌ریزی دقیق انجام داد. اما مواردی وجود دارد که در هنگام باربری باید به آن توجه کنید تا روند جابه‌جایی و اسباب کشی آسان‌تر شود و با سرعت بهتری انجام بگیرد که عبارتند از:

انتخاب باربری مطمئن

برای حمل بار به شهرستان، اولین چیزی که اهمیت دارد انتخاب یک باربری مطمئن با خدمات حرفه‌ای است. برای این منظور ابتدا بین باربری‌هایی که دارای مجوز رسمی از اتحادیه هستند، بررسی کنید و با مقایسه خدمات موسسه‌های مختلف، بهترین موسسه را انتخاب کنید. مثلا شرکت باربری تهران به شهرستان آسوده بار محدودیتی در میزان بار ندارد و از روش‌های زمینی، هوایی و دریایی برای حمل بار بهره می‌گیرد.‌ ولی خدمات باربری غرب تهران با آن متفاوت است؛ به همین دلیل هزینه‌های آنها بر اساس خدماتی که ارائه می‌شوند با هم متفاوت است.

صدور بارنامه

برای اینکه بار به شهرستان‌ها حمل شود نیاز به بارنامه‌های دولتی داریم. در صورتی که بارنامه دولتی صادر نشود،‌ نمی‌توان بار را با کامیون به مقصد رساند؛ از این رو حتما از صادر شدن بارنامه مطمئن شوید تا برای حمل بار به مشکل برنخورید.

بیمه نامه حمل بار به شهرستان

یکی دیگر از موارد مهم در حمل بار به شهرستان صدور بیمه نامه حمل بار است. وقتی بیمه نامه داشته باشید، هر خسارتی که رخ دهد توسط شرکت بیمه جبران می‌شود. این خسارت‌ها سقف مشخصی دارند و بر اساس ارزش بار شما مشخص می شوند.

وسیله نقلیه مناسب با رانندگان حرفه ای

نکته دیگر انتخاب وسیله نقلیه مناسب با توجه به میزان بار و ابعاد آنها است. برای این منظور بهترین وسیله کامیون مناسب با رانندگانی متعهد و ماهر است. رانندگان این کامیون‌ها باید با مسیر آشنایی داشته باشند و اصول راهنمایی و رانندگی را به خوبی رعایت کنند.

وسیله نقلیه مناسب با رانندگان حرفه ای

چیدمان بار در هنگام باربری

نحوه چیدمان بار در هنگام باربری یکی دیگر از مواردی است که باید رعایت شود؛ چرا که اگر چیدمان بار به درستی انجام نشود در مسافت‌های طولانی بار آسیب می بیند و ضرر خواهید کرد؛ بنابراین از باربری بخواهید تا چیدمان را طبق مراحلی که در بالا اشاره کردیم انجام دهد.

سخن پایانی

چیدمان بار در هنگام باربری چیدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چون با درست چیدن آنها در ماشین باربری اطمینان پیدا می‌کنیم که اثاثیه سالم به مقصد می‌رسند. اگر محل زندگی شما تهران است و این روزها در تب و تاب اسباب‌کشی هستید توصیه می‌کنیم با باربری تهران تماس بگیرید و از خدمات آنها بهره‌مند شوید. لطفا اگر سوال یا تجربه‌ای در این مورد دارید نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸