ماشین حمل بار

ماشین حمل بار از نظر وزن، ظرفیت، تعداد و نوع چرخ و… دارای انواع مختلفی است. به طور کلی این نوع از وسایل نقلیه به ۴ دسته کلی سبک، سنگین، نیمه سنگین و فوق سنگین تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع ماشین حمل بار می‌پردازیم و شما را با ویژگی‌های خاص هر کدام آشنا خواهیم ساخت. برای آشنایی بیشتر با انواع ماشین‌های باربری با ما همراه باشید.
ماشین حمل بار
باربری آسوده بار » مقالات » ماشین حمل بار

فهرست مطالب

آشنایی با انواع ماشین حمل بار

ماشین حمل بار یکی از سنگین‌ترین و پرکاربردترین خودرو‌های دنیا به حساب می‌آیند. با استفاده از این ماشین‌ها می‌توانید یک حمل و نقل استاندارد و اصولی را انجام دهید. البته به شرطی که با انواع این ماشین های باربری آشنا باشید و نوع مناسب آن را برای حمل بار انتخاب کنید. به طور کلی از ماشین‌هایی همچون کامیون و انواع آن برای حمل بار‌های سنگین و از انواع وانت نیز برای حمل بار‌های شهری استفاده می‌شود.

ماشین حمل بار کامیون یا کامیونت

کامیون یا کامیونت‌ها از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین انواع ماشین های حمل بار در حوزه اتوبار، حمل اسباب اثاثیه منزل و… هستند. به علاوه این نوع از ماشین‌های باری نسبت به سایر مدل‌ها مطمئن‌تر بوده و بین تمام مدل‌ها محبوبیت بیشتری بین مشتریان کسب کرده است. ظرفیت کامیون برای حمل بار بین شهری، حدود 1تا 12 تن است. بهترین نوع کامیون حمل بار در باربری غرب تهران دارای اتاقک‌های سقف‌دار، با کف موکت شده هستند؛ از این رو شما می‌توانید انواع بار‌های خود را در داخل آن قرار دهید بدون اینکه نگران خیس شدن یا آسیب دیدن آن‌ها باشید. ماشین حمل بار ایسوزو یکی از این ماشین‌ها است که معمولاً توسط شرکت باربری استفاده می‌شود.

ماشین باربری سقف دار دارای ابعاد و ظرفیت‌های مختلفی است که می‌توانید یکی از آن‌ها را بسته به میزان و حجم وسایل خود انتخاب کنید. وجود این سقف نه تنها مانع خیس شدن یا آلودگی می‌شود، بلکه از سرقت یا گم شدن ‌اشیا شما نیز جلوگیری می‌کند.

ماشین حمل بار کامیون

ماشین حمل بار وانت بار

یکی دیگر از وسایل نقلیه پر استفاده در ایران، وانت یا وانت بار‌ها هستند که در مقایسه با کامیونت‌ها سایز و وزن کمتری دارند. به طور کلی این ماشین‌ها برای جابجایی اسباب اثاثیه داخل شهری استفاده می‌شوند. حداکثر وزنی که وانت بار می‌تواند تحمل کند حدود ۱۰۰ کیلو تا ۴ تن است. این دسته از “ماشین حمل بار” به دلیل استهلاک کم، قیمت به صرفه و دسترسی آسان به قطعات یدکی، محبوب‌ترین نوع ماشین‌های باری به حساب می‌آیند.

در صورتی که وزن و تعداد اقلام اسباب کشی شما پایین است می‌توانید این وسیله را انتخاب کنید و در زمان بسیار کوتاهی آن‌ها را جابجا نمایید. رانندگی و حمل وسیله با این نوع از ماشین‌ها بسیار آسان بوده و هیچ خطری برای شما و اثاثیه‌تان نخواهد داشت. جالب است بدانید برخی از وانت­های باری دارای کمد‌های ویژه‌ای هستند که می‌توانید در حین اسباب کشی، برخی از وسایل ضروری و مهم خود را در آن‌ها جای دهید؛ بنابراین هنگام درخواست سفارش به شرکت باربری حتماً اشاره کنید که وانت کمد دار می‌خواهید یا بدون کمد.

انواع وانت برای حمل بار و اثاثیه

وانت بار دارای انواع مختلفی است که هر کدام بسته به نوع نیاز شما کاربرد خواهند داشت. شما نیز می‌توانید انتخاب بهترین ماشین حمل بار را هنگام جابجایی و اسباب‌کشی به کارکنان ما بسپارید. این مجموعه با تجربه بالایی که در این زمینه دارند می‌توانند متناسب‌ترین نوع ماشین را بسته به نوع و وزن وسایل شما انتخاب کنند.

در حال حاضر برای حمل اثاث و وسایل منزل خود می‌توانید یکی از وانت­های زیر را انتخاب کنید.

  • وانت اتاق‌دار یا بدون اتاق
  • وانت پراید
  • وانت پیکان
  • نیسان (این ماشین برای حمل بار‌های حجیم و نسبتاً سبک مانند میز، کمد، و… مناسب است)

انواع وانت برای حمل بار

ماشین حمل بار نیسان

نیسان بار در بین انواع ماشین حمل بار، کمی ضعیف‌تر بوده و برای حمل اثاثیه نسبتاً سنگین به کار ‌می‌روند. آسوده بار با استفاده از این وسیله نقلیه وسایلی همچون میز، صندلی و مبلمان را جابجا می­کند. این نوع از ماشین‌ها در مقایسه با وانت بار‌ها تفاوت‌هایی دارند که عبارتند از:

  • سرعت بالا
  • بسیار به صرفه و ارزان قیمت
  • دارای مساحت بسیار بالا و تحمل وزن نسبتاً سنگین
  • مناسب برای جابجایی اسباب از تهران به شهرستان‌ها و همچنین اسباب کشی بین شهری
  • مطمئن

خودرو بر کفی

خودرو بر کفی به دسته‌ای از وسایل نقلیه حمل بار گفته می‌شود که دارای بارکشی بدون دیواره هستند. از ماشین‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند می‌توان به خاور، کامیون، تریلی و… اشاره کرد. به طور معمول از ماشین حمل بار تریلی کفی برای جابجایی بار‌هایی با لیفتراک بارگیری استفاده می‌شوند. بار‌های که معمولاً با تریلی حمل می‌شوند عبارتند از: سنگ، بار‌های پالتی، خودرو سنگین، بار‌های ترافیکی و…

با توجه به اینکه میزان استفاده از انواع خودرو‌های سواری افزایش یافته است، اکثر شرکت‌های تولید‌کننده تمام تمرکز خود را روی تولید این دسته از ماشین‌ها گذاشته‌اند. تولید‌کنندگان با استفاده از ماشین حمل بار سنگین نیز می‌توانند محصولات خود را به سایر نقاط کشور منتقل کنند و در خدمت مشتریان قرار دهند. انتخاب یک ماشین باری مناسب به شما کمک می‌کند تا در طول جابجایی با هیچ مشکل یا خسارتی مواجه نشوید.

خودروبر‌های کفی از تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار هستند که از مهم‌ترین آن می‌توان به کفی آن‌ها اشاره کرد. کفی این وسایل حمل و نقل طوری طراحی شده است که کل بار‌های مورد نظر به صورت کامل روی این ماشین‌ها قرار می‌گیرند، و در نتیجه در طول حمل آسیب نخواهند دید.

خودرو بر کفی​

سخن آخر درباره ماشین حمل بار

در این مقاله سعی کردیم انواع ماشین حمل بار را معرفی کنیم. همانطور که اشاره شد هر یک از این ماشین‌ها دارای ظرفیت و خصوصیات خاص خود هستند. در صورتی که قرار است چندین تن وسایل را جابجا کنید می‌توانید به سراغ کامیونت‌های باری با ظرفیت بالا بروید. در مقابل برای حمل اسباب اثاثیه نسبتاً سبک منزل شخصی نیز بهتر است از وانت بار‌های اتاق‌دار یا بدون اتاق استفاده کنید و با صرف هزینه بسیار پایین، اسباب‌کشی بدون خطری را تجربه نمایید. شرکت آسوده بار برای حمل اسباب اثاثیه مشتری معمولاً بهترین ماشین را انتخاب می‌کند و نگرانی شما را از این بابت برطرف می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸