وظایف رانندگان باربری

وظایف رانندگان باربری در انتقال بار و جابه‌جایی اسباب و اثاثیه از جمله نکات مهمی است که شرکت‌های باربری و مشتریانشان می‌بایست به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. چراکه رانندگان باربری بخش مهمی از وظیفه حمل بار را به عهده دارند؛ از این رو انتخاب یک راننده متعهد به این وظایف کمک شایانی به موفقیت‌آمیز بودن اسباب‌کشی و حمل بار می‌کند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با وظایف رانندگان باربری و گوشه‌ای از وظایف شرکت‌های باربری آشنا کنیم.
وظایف رانندگان باربری
باربری آسوده بار » مقالات » وظایف رانندگان باربری

فهرست مطالب

بر اساس تعریف اتحادیه، رانندگان باربری چه وظایفی دارند؟

علاوه بر وظایف رانندگان باربری، ابتدا بهتر است تا با برخی از وظایف شرکت‌های باربری در بارگیری، حمل بار و… آشنا شویم. همان گونه که رانندگان باربری دارای وظایفی هستند، شرکت‌های باربری نیز وظایفی در قبال باری که به رانندگان تحویل می‌دهند دارند. گو‌شه‌ای از این وظایف شرکت‌های باربری به شرح زیر هستند:

  • تهیه تجهیزات لازم برای ایمنی بار
  • نظارت بر تحویل بار، بارگیری و تخلیه بار
  • هماهنگی لازم با رانندگان باربری برای حمل بار ایمن
  • عقد قرارداد با مشتریان و توجه به پیشنهادات، انتقادات و خواسته‌های آن‌ها در زمینه بارگیری، حمل و تخلیه بار
  • قبل از بارگیری شرکت‌های باربری می‌بایست لیست کاملی از معرفی بار و نوع بسته‌بندی بار، توضیح روش‌های تخلیه بار، ارائه راه‌حل های ایمنی و فنی برای بروز سوانح احتمالی و… را به رانندگان باربری ارائه بدهند.

اما طبق تعریق اتحادیه، رانندگان باربری تهران به شهرستان یا همان رانندگان برون شهری برای حمل باری ایمن، می‌بایست واجد شرایط ایمنی همچون دارا بودن گواهینامه رانندگی و سابقه رانندگی و… باشند تا حمل بارها به صورت ایمن، توسط شرکت‌های باربری تضمین شکند.

وظایف رانندگان باربری در بارگیری، حمل و تخلیه بار، موفق بودن شرکت اتوبار و کسب رضایت مشتریان چیست؟

از جمله نکات مهم در انتقال بار در کنار دانستن وظایف شرکت باربری، آگاهی از وظایف رانندگان باربری است که هم شرکت‌های اتوبار و مشتریانشان و هم رانندگان باربری می‌بایست از آن اطلاع داشته باشند. از این رو اگر رانندگان از وظایف حمل بار آگاهی داشته باشند، این امر می‌تواند تاثیر مستقیمی در موفقیت شرکت اتوبار و کسب رضایت مشتریان داشته باشد.

راننده باربری

وظایف رانندگان باربری چیست؟

برخی از مهم‌ترین وظایف رانندگان باربری اطلاع از نوع بار، نحوه بارگیری و تخلیه صحیح آن است. عدم بارگیری و تخلیه صحیح بار سبب می‌شود که بار دچار آسیب جدی شود و خسارات مالی را به وجود آورد. از این رو رانندگان با سابقه از یک کمک راننده که در بسیاری از مواقع می‌تواند نقش موثری داشته باشد و به آن‌ها کمک کنند، کمک می‌گیرند. اما برخی از وظایف رانندگان باربری به شرح زیر است:

  • رانندگان باربری در طول جاده و مسیر می‌بایستی پس از هر ترمز ناگهانی یا توقف تمام اتصالات بار را بررسی کنند؛ چراکه ترمز‌های ناگهانی می‌تواند سبب باز شدن اتصالات بار و در نتیجه آسیب‌ها و خسارات مالی و… زیادی شود.
  • از دیگر وظایف رانندگان باربری مجرب این است که بایستی بعد از طی کردن ۸۰ کیلومتر از مسیر، حتما بار و ایمنی و اتصالات آن را چک و کنترل کنند و در صورت وجود هر گونه ایراد آن را برطرف کرده و از بروز مشکلات و خسارات جلوگیری کنند.
  • رانندگان باربری می‌بایست در صورتی که ایمنی بار دچار آسیب شده باشد، سیستم مهار بار را مجدد تهیه و تنظیم کند.
  • در صورتی ‌که زمان تخلیه بار و باز کردن اتصالات ایمنی بار، بار دچار صدمه شده باشد و… رانندگان وظیفه دارند تا این امور را به کمپانی حمل بار اطلاع دهند.
  • رانندگان باربری همچنین می‌بایست با صبر و شکیبایی اتومبیل و بار آن را در جاده‌ها با شرایط مختلف همچون لغزنده و ناهموار بودن، ترافیک و… ساماندهی کنند و برای هر نوع جو آب‌وهوایی اتومبیل و بار آن را ایمن کرده باشند.
  • راننده مسئولیت بستن باربند و اتصالات از دیگر وظایف رانندگان باربری است تا باری که وظیفه انتقال آن را دارند، به سلامت به مقصد برسانند.

وظایف اخلاقی رانندگان باربری

وظایف رانندگان باربری تنها مختص به موارد گفته شد نیست و دارا بودن از برخی خصوصیات اخلاقی از جمله وظایف رانندگان باربری ماهر است.

هوشیاری

می‌توان به صراحت گفت هوشیاری از جمله خصوصیات اخلاقی بسیار مهم رانندگان است. چراکه رانندگان باید بتوانند در طی مسیر کاملا هوشیار باشند و تشخیص بدهند که چه زمانی لازم است کنار بکشند و استراحت کنند و چه زمانی نیاز است تا با قدرت بیشتر به راه خود ادامه بدهند. رانندگان باربری می‌بایست با هوشیاری نسبت به خودروهایی که در آن نزدیکی هستند، با هر کنش در جاده، بهترین واکنش را داشته باشند.

صبر و شکیبایی

شاید اهمیت داشتن صبر و شکیبایی برای رانندگان بر شما پوشیده باشد. اما بسیاری از عوامل مانند شرایط بد آب‌و‌هوایی، صدمه دیدن بار، نقص فنی، ترافیک و… از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که صبوری یک راننده را می‌سنجند. رانندگان باربری وظیفه دارند تا در شرایط بحرانی و… با حفظ آرامش و صبوری به رانندگی خود ادامه دهند.

داشتن اطلاعات فنی

یک راننده باربری مجرب و ماهر باید دارای اطلاعات فنی و تخصصی بالایی باشد. چراکه ممکن است اتومبیل وی در جاده و راه دچار مشکلاتی شود و دسترسی به امداد خودرو و… امکان‌پذیر نباشد. در این صورت راننده می‌بایست خود وارد عمل شود و عیب و ایراد اتومبیل را در کمترین زمان ممکن و به بهترین نحو برطرف سازد.

راننده باربری در حال بررسی فنی

کلام آخر

حمل بار اثاثیه منزل از جمله امور سخت و نیازمند مهارت و مسئولیت‌پذیری رانندگان باربری است. ما در این مطلب وظایف رانندگان باربری و برخی از مهم‌ترین وظایف شرکت‌های اتوبار را معرفی کردیم. آگاهی از وظایف رانندگان باربری تا حد زیادی به موفقیت‌آمیز بودن باربری و حمل بار و اثاثیه کمک می‌کنند. حال که با این وظایف آشنا شدید، بهتر است برای تحویل بار خود به باربری تهران به شهرستان و بالعکس، بهترین شرکت اتوبار با راننده‌هایی مجرب و متعهد را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸