وظایف شرکت باربری

به طور قطع این روزها با توجه به افزایش جمعیت، تقاضا در خصوص حمل و نقل و باربری نیز بیشتر از قبل شده است. شرکت‌های باربری به مجموعه‌های خدماتی گفته می‌شود، که‌ عملیات حمل بار، حمل اثاثیه منزل و مواردی از این قبیل را انجام می‌دهند. این شرکت‌ها گاها با نام بنگاه حمل و نقل، موسسه باربری و..... نیز شناخته می‌شوند. شرکت‌های حمل بار وظایف و مسئولیت‌های متعددی در مقابل مشتریان دارند. حال آشنایی با وظایف شرکت باربری، هنگام دریافت خدمات از آن‌ها، اهمیت بسیاری دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مهمترین وظایف این شرکت‌ها بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.
وظایف شرکت باربری
باربری آسوده بار » مقالات » وظایف شرکت باربری

فهرست مطالب

مهم ترین وظایف شرکت باربری چیست؟

یک شرکت باربری حرفه‌ای و معتبر، برای افزایش کیفیت خدمات خود، همواره سعی می‌کند با انجام برخی وظایف مهم رضایت مشتریان را جلب کند. اگر شما نیز قصد دریافت خدمات از شرکت‌های باربری را دارید، می‌بايست با وظایف آن‌ها به خوبی آشنایی داشته باشید. در زیر به بررسی ۱۰ وظیفه مهم یک‌ شرکت باربری حرفه‌ای، پرداخته‌ایم.

اعلام دقیق هزینه به مشتریان

یکی از مهمترین وظایف شرکت باربری اعلام دقیق هزینه به مشتری است.‌ متاسفانه بسیاری از شرکت فعال در زمینه خدمات حمل و نقل به این مورد توجه چندانی ندارند، و در نهایت هزینه‌ای که قبل و بعد از حمل بار به مشتری اعلام می‌شود متفاوت است. این مسئله اغلب سبب بی‌اعتمادی مشتریان خواهد شد. یک شرکت حرفه‌ای باربری باید از قبل با توجه به مسافت، نوع بار، نوع ماشین حمل بار و…. هزینه را تعیین کرده، و به صورت دقیق به مشتری اعلام کند. اگر هم در میانه راه مسافت تغییر کرد یا مجددا بار اضافه شد، باید در خصوص هزینه با مشتری به توافق رسید.

اعلام هزینه باربری به مشتری

ارائه مشاوره

ارائه مشاوره در زمینه حمل اثاثیه نیز از اهمیت فراوانی برخوردار بوده، و از اصلی‌ترین وظایف شرکت باربری تلقی می‌شود‌. شرکت‌ها باید دارای یک‌ تیم مشاوره حرفه‌ای در زمینه جابجایی بار باشند، تا بتوانند مشتری را به خوبی راهنمایی کنند. برای مثال مشاورین باید در هنگام مشاوره، بهترین نوع ماشین، مناسب‌ترین ساعت حمل بار و…. را به مشتریان اطلاع دهند؛ همچنین اگر اطلاعات خاصی باید در اختیار مشتری قرار گیرد، می‌بايست حتما در هنگام مشاوره به صحبت در خصوص آن‌‌ها پرداخته شود.

انتخاب بهترین ماشین باربری

برای جابجایی می‌بايست مناسب‌ترین ماشین حمل بار انتخاب شود، که این نیز از وظایف  یک شرکت حرفه‌ای خواهد بود. به عنوان مثال وانت و نیسان برای حمل بارهای سبک و کم حجم مناسب هستند. در حالی که برای حمل بارهای سنگین و با حجم زیاد، ماشین‌هایی مثل تریلی، کامیون و …گزینه مناسب‌تری خواهند بود. حال شرکت مورد نظر باید بر اساس نوع و میزان بار شما، بهترین ماشین را انتخاب کند‌.

پرداخت دستمزد مکفی به کارگران

وظایف شرکت باربری تنها به خدمات‌دهی به مشتریان ختم نمی‌شود. باربری ها در قبال پرسنل خود نیز وظایفی خواهد داشت، که یکی از آن‌ها پرداخت دستمزد مکفی خواهد بود. به عنوان مثال گاهی ممکن است نیاز باشد کارگران حمل بار طبقات بیشتری را طی کنند. در این صورت شرکت موظف است از مشتری حق الزحمه بیشتری برای کارگران دریافت کند‌؛ چرا که حقوق کارگران معمولا بر اساس تعداد طبقات محاسبه می‌شود.

اعلام وسایل مورد نیاز به مشتری

از اصلی‌ترین  و مهمترین وظایف شرکت باربری، می‌توان به اعلام وسایل مورد نیاز به مشتری اشاره کرد. گاهی ممکن است مشتری از شما بخواهد تیمی را برای بسته‌بندی اثاثیه اعزام کنید. در این صورت علاوه بر حق الزحمه تیم، تامین وسایل مورد نیاز بسته‌بندی نیز بر عهده شما خواهد بود؛ در نتیجه باید حتما این مسئله را از همان ابتدا با مشتری در میان بگذارید، تا بعدها در خصوص پرداخت هزینه مشکلی به وجود نیاید؛ در نتیجه این مورد از وظایف شرکت باربری نیز باید همواره مدنظرتان قرار گیرد.

وسایل مورد نیاز باربری

عقد قرارداد با مشتری

بسیاری از شرکت‌های باربری از همان ابتدا با مشتری قراردادی را امضا می‌کنند. قرارداد دارای بند و تبصره‌هایی بوده، و از همین جهت اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان یک شرکت باربری از مشتری بخواهید که تمام بخش‌های قرارداد را مطالعه کرده، و سپس آن را امضا کند. اینگونه قوانین لازم به مشتری گفته شده است و عقد قرارداد مانع از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات خواهد شد.

انجام کلیه تعهدات ذکر شده در قرارداد

پس از عقد قرارداد انجام تمامی تعهدات نیز، از اساسی‌ترین “وظایف شرکت باربری” خواهد بود. یک شرکت حرفه‌ای، می‌بايست تمامی مسئولیت‌های موجود در قرارداد مثل حمل بار به مکان مشخص شده، بسته‌بندی وسایل و‌…. را انجام دهد؛ چرا که مشتری قطعا برنامه‌ریزی‌هایی خواهد داشت، و در صورت عدم انجام تعهدات از سوی شرکت، برنامه‌ریزی‌های مشتری نیز کاملا بر هم خواهد خورد.

امانت داری از انواع مشتری

یکی دیگر از مسئولیت‌های مهم یک شرکت باربری معتبر، امانت داری از اموال مشتریان خواهد بود. مشتری به شرکت اعتماد کرده، و وسایل گران قیمت خود را به نیروهای آن می‌سپارد. حال شرکت نیز باید به خوبی از وسایل و اثاثیه مشتری محافظت کند، تا دچار آسیب یا خسارتی نشوند. پس هیچگاه این مورد از وظایف شرکت باربری را نادیده نگیرید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی اموال مشتری، باید اثاثیه به شکل صحیح درون ماشین چیده شده و نیروهای خدماتی نیز در هنگام پیاده سازی و حمل آن‌ها، دقت لازم را به خرج دهند.

استفاده از پرسنل حرفه‌ای و با تجربه

استفاده از پرسنل حرفه‌ای و مجرب هم، از وظایف شرکت باربری است که باید بسیار به آن توجه شود. فرض کنید مشتری از شما مشاوره جامع و بی نقصی دریافت کرده و شما خیال او را از همه‌ جهات راحت کرده‌اید. اما در آخر با استفاده از پرسنل کم تجربه، عملیات حمل بار را به درستی انجام نداده و حتی سبب بروز ضرر و زبان‌هایی به مشتری می‌شوید. در این صورت قطعا مشتری اعتماد خود نسبت به شما را از دست داده، و ممکن است همین مسئله سبب شکل‌گیری تبلیغات منفی برای کسب و کارتان شود.

پرسنل باتجربه باربری

ارائه بیمه نامه به مشتری

اگر بخواهیم به یکی از ضروری‌ترین وظایف شرکت باربری اشاره کنیم، قطعا می‌‌بايست ارائه بیمه نامه به مشتری را نام ببریم. همه شرکت‌های با سابقه به خوبی می‌دانند که حادثه خبر نمی‌کند و تمامی حوادث اغلب در کمال بی اطلاعی ما اتفاق می‌افتند؛ به همین دلیل هیچگاه از ارائه بیمه نامه به مشتری دریغ نمی‌کنند. این کار گرچه هزینه بیشتری را در بر می‌گیرد، اما سبب کاهش نگرانی و دغدغه‌های مشتری خواهد شد. پس حتما به این مورد از وظایف شرکت باربری نیز توجه داشته باشید.

کلام آخر درباره وظایف شرکت باربری

در این مقاله به بررسی مهمترین وظایف شرکت باربری پرداختیم. حال نتیجه می‌گیریم که شرکت‌های حرفه‌ای باربری وظایف و مسئولیت‌های مهمی در قبال مشتریان داشته، که بی‌توجهی به هر یک از آن‌ها می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به کسب و کارشان وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸