اسباب کشی در تابستان

اسباب کشی ممکن است در هر فصلی انجام شود اما به دلایل متعددی افراد ترجیح می‌دهند در فصل تابستان اسباب کشی کنند. توجه داشته باشید که اسباب کشی در تابستان نیز می‌تواند بسیار دشوار واقع شود. گرما و نور شدید در این فصل ممکن است سبب ایجاد سرگیجه، گرمازدگی و.. شود. البته بهتر است بدانید که حمل اثاثیه منزل در فصل تابستان مزیت‌های زیادی از جمله نبود بارش برف و باران، طولانی بودن ساعات روز و.. دارد.  فصل تابستان می‌تواند برای باربری تهران به شهرستان زمان شلوغی باشد. اکنون سوال این است که چه نکاتی را برای اسباب‌کشی در تابستان رعایت کنیم تا با مشکل خاصی مواجه نشویم؟
اسباب کشی در تابستان
باربری آسوده بار » مقالات » اسباب کشی در تابستان

فهرست مطالب

برای اسباب‌کشی در تابستان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

همانطور که گفتیم بسیاری از افراد فصل تابستان را به عنوان بهترین زمان اسباب کشی انتخاب می‌کنند. دمای هوا و گرما در فصل تابستان بسیار بالا بوده و ممکن است فرایند اسباب‌کشی را کمی دشوار کند. نکاتی که باید هنگام اسباب‌کشی در تابستان رعایت کنید عبارتند از:

از قبل برنامه‌ریزی کنید:

توجه داشته باشید که برای اسباب‌کشی در این فصل، برنامه‌ریزی‌ها را از قبل انجام دهید. رعایت این نکته هم به خود و هم به باربری تهران لطف بزرگی می‌کند.. با رزرو کامیون از قبل وسیله نقلیه شما در دسترس خواهد بود. توجه داشته باشید که اسباب‌کشی را به آخر هفته یا روز‌های تعطیل موکول نکنید. چرا که در این روز‌های خاص ممکن است هزینه اسباب‌کشی در  تابستان بیشتر باشد.

برنامه ریزی اسباب کشی

اسباب‌کشی را صبح زود انجام دهید

دمای هوا در فصل تابستان بسیار بالا است و در روز ممکن است گرما شما را بی تاب کند. پس اگر می‌خواهید در فصل تابستان اسباب‌کشی کنید بهتر است جابه‌جایی لوازم را صبح زود انجام دهید. با انجام فرایند اشباب‌کشی در صبح زود هم از ترافیک جلوگیری می‌کنید و هم از گرمای زیاد فصل تابستان در امان خواهید بود.

با شرکت‌های باربری مشورت کنید و ببینید که در چه ساعتی از صبح می‌توانند کار خود را شروع کنند. از مزایای اسباب‌کشی در تابستان روز‌های طولانی این فصل است. شما ساعات زیادی از روز را برای جابه‌جایی لوازم خود فرصت خواهید داشت.

مایعات بیشتر بنوشید

با در نظر گرفتن دمای بسیار بالای فصل تابستان، بی شک در طول روز بدن نیازمند مایعات و آب بیشتری خواهد بود. از دردسترس بودن آب مطمئن شوید. افرادی که در باربری مشغول فعالیت هستند، ساعات زیادی را در حال رانندگی بوده و از این رو ممکن است به گرما عادت کرده باشند. اما اسباب‌کشی جزو کار‌های سنگین محسوب می‌شود و باید آب مورد نیاز بدن بیشتر از قبل تامین شود.

برچسب زدن بر روی لوازم الکترونیکی

هنگامی که در حال اسباب‌کشی در تابستان هستید، باید تمامی جعبه‌های لوازم الکترونیکی خود را برچسب بزنید. وسایل الکترونیکی مانند لب تاپ یا تلویزیون و… باید در جعبه‌های جداگانه قرار داده شوند. لوازم الکترونیکی سریعا با نور خورشید گرم می‌شوند و ممکن است خطرناک باشد.

هنگامی که جعبه‌های لوازم الکترونیکی برچسب داشته باشند، کامیون‌های باربری غرب تهران این جعبه‌ها را زودتر جابه‌جا می‌کنند.

پوشیدن لباس‌های خنک و سبک

شاید هنگامی که برای اسباب‌کشی در  تابستان یک شرکت حمل‌و‌نقل را استخدام کرده‌اید، فکر کنید حجم کار شما در آن روز بسیار کم است. اگرچه ممکن است همینطور باشد اما در روز اسباب‌کشی بهتر است از لباس‌های سبک و خنک استفاده کنید.  می‌توانید در روز اسباب‌کشی از پارچه‌های سبک از جنس پنبه و از صندل‌های بند دار استفاده کنید.

استراحت کنید و خنک شوید

در هنگام اسباب‌کشی در تابستان از کولر‌ها استفاده کنید. در‌ها و پنجره‌ها را مرتبا باز کنید تا هوا درون منزل جریان پیدا کند. در ماه‌های تابستان نیاز به استراحت بیشتری خواهید داشت. در هنگام اسباب‌کشی تلاش کنید محیطی را فراهم کنید تا کارکنان باربری بتوانند کمی استراحت کنند.

چک لیست کاملی تهیه کنید

اثاث کشی فقط انجام یکی دو مورد کار نیست بلکه فرایندی است که کار های ریز و درشت زیادی برای انجام در آن وجود دارد. بنابراین باید چک لیست اسباب کشی را برای خود تهیه کنید تا بر اساس این چک لیست، تمامی کار های خود را بدون فراموشی جلو ببرید.

چک لیست اسباب کشی در تابستان

برای حیوانات خانگی و فرزندان خود برنامه‌ریزی کنید

در حین حرکت گزینه‌های زیادی برای کودکان وجود دارد. می‌توانید برای مراقبت از کودکان خود از دیگران کمک بخواهید، یا می‌توانید از کودکان خود در کار‌های اسباب‌کشی کمک بگیرید. برای کودکان اسباب‌کشی در تابستان می‌تواند کمی آزاردهنده باشد، از این رو مشارکت آنها در این فرایند می‌تواند کودکان را سرگرم کند. کودکان با کسب اطلاعات بیشتر در مورد جابه‌جایی احساس بهتری با محیط برقرار می‌کنند.

اگر قرار بر این است که کودکان در حین اسباب‌کشی در تابستان همراه شما باشند، باید توجه داشته باشید که دمای بالای فصل تابستان برای آنان مناسب نخواهد بود و کودکان نسبت به گرما حساس هستند.

کمک گرفتن از دوست یا اقوام می‌تواند این مشکل را حل کند.

حیوانات خانگی هم مانند کودکان به گرما حساس بوده و نگهداری از آنها در هنگام اسباب‌کشی در تابستان ممکن است چالش برانگیز باشد. حیوانات را به خانه دوستان یا لانه خودش بفرستید و سعی کنید  آنها را در محیطی خنک به دور از گرما نگه دارید.

برخی اقلام را از گرمای بیش از حد دور نگه دارید

در حین اسباب‌کشی در تابستان توجه داشته باشید نه برخی از اقلام در معرض نور خورشید و گرمای زیاد قرار نگیرند. این اقلام با قرار گرفتن در گرما ممکن است واکنش نشان دهند.

کامیون‌هایی که فرایند حمل بار را انجام می‌دهند در قسمت حمل بار از تهویه هوا استفاده نمی‌کنند از این رو این قسمت از وسایل نقلیه می‌تواند گرمای زیادی را در خود جمع کند. گرمای زیاد ممکن است سبب ذوب شدن یا خم شدن یا حتی آب شدن برخی اقلام شود. حال کدام اقلام نباید در معرض گرما قرار بگیرند؟

  • مبلمان چوبی
  • وسایل و لوازم الکترونیکی
  • عکس و اسناد
  • شمع
  • آثار هنری
  • دارو
  • باتری

برای اینکه در هنگام اسباب‌کشی در تابستان با مشکلی مواجه نشوید این لوازم را در مدت کمتری در معرض گرما قرار دهید و تا جایی که امکان دارد این زمان را کاهش دهید. اگر امکان حمل این لوازم با ماشین وجود دارد بهتر است با ماشین خود آن‌ها را حمل کنید. چرا که کولر ماشین می‌تواند از ذوب شدن و از بین رفتن این اقلام جلوگیری کند.

بهتر است قبل رسیدن به خانه از عملکرد کولر آن مطمئن شوید. همچنین اگر از دمای خانه جدید مطمئن نیستید می‌توانید فن یا پنکه را در دسترس قرار دهید تا در صورت لزوم بتوانید از آن استفاده کنید.

فرایند اثاث کشی

سخن پایانی

هنگامی که آماده برنامه‌ریزی برای اسباب‌کشی در تابستان هستید، باید به دنبال یک شرکت جابه‌جایی مطمئن بگردید. با استخدام یک شرکت حمل‌ونقل حرفه‌ای می‌تواند کمک شایانی به خود خواهید کرد. شرکت‌های باربری با وجود تجهیزات و امکانات به روز می‌توانند فرآیند حمل بار را بسیار آسان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸