بهترین زمان اسباب کشی

در نظر گرفتن زمانبندی برای هرکاری و بخصوص اثاث کشی بسیار حائز اهمیت است. بهترین زمان اسباب کشی به عوامل بسیاری وابسته بوده و ممکن است از فرد تا فرد متفاوت باشد؛ قبل از هر چیز به شما توصیه می‌کنیم تا در مورد زمان‌بندی اسباب کشی با شرکت آسوده بار هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. طبق تجربیات به دست آمده، هر اسباب کشی می‌تواند چند روز متوالی به طول بینجامد. در ادامه بیشتر شما را با بهترین زمان اسباب کشی آشنا خواهیم کرد.
بهترین زمان اسباب کشی
باربری آسوده بار » مقالات » بهترین زمان اسباب کشی

فهرست مطالب

بهترین زمان اسباب کشی چه موقعی است؟

بهترین زمان اسباب کشی فصل‌های بهار و تابستان است؛ چرا که در این فصول آب و هوا مساعد بوده و فرایند اثاث کشی ساده‌تر انجام می‌شود. از طرفی تعطیل بودن مدارس نیز اهمیت زیادی در این موضوع دارد. در صورتی که افراد در فصل پاییز یا زمستان اقدام به جابجایی وسایل مهم اثاثیه خود کنند، تعویض مدرسه و آشنا نبودن کودک با محیط جدید می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم تا تغییر منزل خود را به اواخر فصل بهار یا فصل تابستان موکول کنید.

بهترین روز اسباب کشی در هفته

از نظر شما بهترین زمان اسباب کشی چه موقعی است؟ شاید از نظر شما زمان مناسب حمل اثاثیه منزل در طول هفته، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه یا جمعه باشد؛ اما این تفکر اشتباه بوده و حتی می‌تواند باعث ضرر رسیدن به اموال شما شود. ما به مشتریان خود توصیه می‌کنیم تا جابه‌جایی منزل خود را در اواسط هفته انجام دهند؛ چرا که در روزهای تعطیل، افراد زیادی قصد اسباب کشی داشته و به همین دلیل کرایه خاور نیز افزایش پیدا می‌کند. از طرفی نباید از خستگی کارگران که احتمال خطا و آسیب دیدن لوازم را افزایش می‌دهد هم، چشم‌پوشی کرد.

بهترین روز اسباب کشی در هفته​

بهترین روزهای جابجایی در ماه

تجربیات ما نشان می‌دهد که اکثر افراد علاقه دارند تا در روزهای ابتدایی یا انتهایی ماه اسباب کشی کنند و آن را زمان مناسب اسباب کشی می دانند؛ به همین دلیل بهترین زمان برای اسباب کشی در ماه، اواسط آن است که جاده‌ها و خیابان‌ها نسبتاً خلوت خواهند بود. از سوی دیگر باید توجه داشت که هزینه باربری و دستمزد کارگران در روزهای شلوغ بیشتر خواهد بود. به دلیل این که در ابتدا و انتهای ماه مدت زمان اجاره‌نامه‌ها به پایان می‌رسد؛ خوب است که از این روزها برای اسباب کشی اجتناب کنید.

اسباب کشی در ساعات اولیه روز

“بهترین زمان اسباب کشی” در طول روز، صبح است. در فصل بهار و تابستان که هوا گرم خواهد بود، بهتر است تا اسباب کشی خود را در ساعات اولیه روز انجام دهید تا هوا قدری خنک‌تر باشد. طبیعی است که در صبح زود، هم شما و هم کارگرها از میزان انرژی بیشتری برخوردار هستید. از طرفی باید توجه داشت که در صورت اسباب کشی در ساعات اولیه روز، زمان بیشتری برای سازمان‌دهی وسایل در اختیار خواهید داشت و حتی فرصت خواهید کرد تا برخی وسایل را سر جای خود قرار دهید.

اسباب کشی در ساعات اولیه روز​

بهترین زمان اسباب کشی وابسته به شرایط افراد

بهترین زمان اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل، به برنامه زندگی شما بستگی دارد. عواملی نظیر تایم کاری، وضعیت گرفتن مرخصی، داشتن فرزند محصل، شاغل به تحصیل بودن خود افراد، نقل مکان یک دانشجو و مستاجر، می‌توانند تاثیر مستقیمی بر زمان اسباب کشی بگذارند. افراد تنها در زمان بروز مشکلات پیش‌بینی نشده، به صورت ناگهانی اقدام به اسباب کشی می‌کنند. به شما توصیه می‌کنیم که اسباب کشی و جابه‌جایی منزل خود را به ماه‌های دی و خرداد موکول نکنید؛ چرا که این ماه‌ها فصل امتحانات بوده و فرزندان شما به مشکل بر خواهند خورد؛ همچنین کنار آمدن با محیط، دانش‌آموزان و معلمان جدید، آن هم در نیمه سال، کار دشواری خواهد بود.

بهترین روز هفته برای اسباب کشی از نظر اسلام

برخی از روزهای هفته از نظر اسلام برای اسباب کشی و نقل مکان به خانه جدید، مناسب‌تر هستند. در ادامه به برخی از احادیث معصومین در این رابطه خواهیم پرداخت.

  • امام رضا در حدیثی که از پیامبر نقل شده می‌فرماید:« خدایا در صبحگاهان امت من در روز شنبه و پنجشنبه برکت قرار ده.»
  • امام علی می‌فرماید:« دوشنبه روز جستجوی معاش است.»
  • پیامبر می‌فرماید:« آخرین چهارشنبه هر ماه، روز نامبارکی است.»
  • امام صادق(علیه السلام) فرمود:« مسافر، روز شنبه سفر کند، زیرا اگر سنگی در راه از کوه جدا شود خداوند آن را به مکانش بازگرداند.»
  • امام علی(علیه السلام) فرمود:« روز یکشنبه روز درختکاری و بناسازی است.»
  • حضرت صادق (علیه السلام) فرمود:« حجامت در پایان روز دوشنبه درد را از بدن به خوبی بیرون می‌کشد.»
  • امام صادق(علیه السلام) فرمود:« هر کس نیازها بر وی فشار آورده‌اند پس آن‌ها را در روز سه‌شنبه پی‌جویی کند، زیرا آن روزی است که خدا آهن را برای داود نرم کرده است.»
  • هاشم بن حکم از امام صادق (علیه السلام) درباره مردی پرسید که قصد دارد کار خیری مانند صدقه یا صوم (روزه) و این‌گونه امور انجام دهد. آن حضرت فرمود:« خوب است آن عمل را در روز جمعه انجام دهد، زیرا پاداش عمل در روز جمعه چند برابر است.»

بهترین روز هفته برای اسباب کشی از نظر اسلام​

نکاتی مهم در رابطه با بهترین زمان اسباب کشی

برای داشتن یک اسباب کشی راحت و بدون مشکل به شما توصیه می‌کنیم که نکات زیر را رعایت کنید.

  • دو ماه قبل از موعد مقرر خانه را تخلیهکرده و برای گرفتن خانه جدید برنامه‌ریزی کنید.
  • قبل از شروع اسباب کشی، پروسه‌ای که باید طی کنید را (گرفتن باربری، کمک از اطرافیان در صورت نیاز، مدرسه فرزندان، تعیین روز و ساعت اسباب کشی) چک کرده و برنامه‌ریزی دقیقی در این رابطه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.
  • قبل از اسباب کشی با صاحب خانه تسویهکنید.
  • دو هفته قبل از اسباب کشی، بسته‌بندی وسایل خانه را شروع کنید تا بتوانید وسایل را بدون عجله سازمان‌دهی کنید.
  • در بسته‌بندی وسایل ظریف دقت کامل را به خرج دهید. توصیه می‌کنیم از پتو و پلاستیک‌ها حباب‌دار برای پوشاندن این وسایل استفاده کنید. در صورت قرار دادن وسایل ظریف در کارتن خودشان، حمل و نقل آن‌ها بسیار راحت‌تر خواهد بود.
  • اگر اثاثیه منزل شما بسیاربوده و وسایل نو و مدرن زیادی دارید،توصیه می‌کنیم که از یک شرکت حرفه‌ای باربری، برای انتقال وسایل خوداستفاده کنید.

سخن پایانی راجع به بهترین زمان اسباب کشی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با بهترین زمان اسباب کشی در اختیار شما قرار بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم که پیش از آغاز جمع کردن وسایل برای اسباب کشی، برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید تا به مشکل برنخورید. در صورت وجود هر گونه پرسش می‌توانید آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸