نحوه حمل وسایل سنگین

در صورتی که با نحوه حمل وسایل سنگین آشنایی ندارید به هیچ عنوان سمت آن‌ها نروید! نحوه حمل وسایل سنگین در زمان اسباب‌کشی می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های جبران‌ناپذیر به بدن شما، جلوگیری کند. جابه‌جایی وسایل سنگین بخش عظیمی از سختی اسباب‌کشی را به دوش می‌کشد. تصور کنید که مستاجری در یک آپارتمان بدون آسانسور هستید؛ چگونه قصد دارید تا یخچال، فریزر یا مبلمان خود را جابه‌جا نمایید؟ در این مطلب قصد داریم تا با بیان برخی نکات، حمل و نقل را به کاری آسان‌تر برای شما تبدیل کنیم؛ پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.
نحوه حمل وسایل سنگین
باربری آسوده بار » مقالات » نحوه حمل وسایل سنگین

فهرست مطالب

 

نکات مهم در نحوه حمل وسایل سنگین

نحوه حمل وسایل سنگین تاثیر زیادی بر افزایش سرعت و کیفیت کار شما خواهد داشت. پیش از هر کاری در زمان جابه‌جایی منزل باید به بررسی شکل، وزن و اندازه وسایل بپردازید؛ چرا که با این کار قادر خواهید بود تا برای عبور از راهروها یا پله‌ها، راه‌حلی مناسب پیدا کنید. برخی از وسایل سنگین همچون کمد و کشو، از بخش‌هایی قابل جدا شدن تشکیل شده‌اند. برای انتقال راحت‌تر این وسایل شرکت حمل بار آسوده بار توصیه می کند که بخش‌هایی که امکان جدا شدن دارند را از کمد جدا کنید تا وزن کم‌تری داشته باشد.

از طرفی باید توجه داشت که انتقال بخش‌های جدا شده به تنهایی، بسیار راحت‌تر خواهد بود. اگر نمی‌توانید این بخش‌ها را از کمد جدا کنید، از نوار چسب یا طناب برای بستن آن‌ها استفاده کنید؛ چرا که باز شدن ناگهانی درها و کشوها در زمان جابه‌جایی، می‌تواند حادثه آفرین باشد.

استفاده از متحرک‌های واقعی در اسباب‌کشی

طبق نظر باربری تهران تهران به شهرستان، نحوه حمل وسایل سنگین با نوع سطح، ارتباط مستقیمی دارد. در صورت لغزنده بودن سطح، هل دادن وسیله روی آن امکان‌پذیر خواهد بود. از طرفی اگر سطح مورد نظر ناهموار است، استفاده از غلتک یا سرسره در هنگام حمل اثاثیه می‌تواند به شما برای جابه‌جایی کمک کند.

استفاده از متحرک‌های واقعی در اسباب‌کشی​

استفاده از لغزنده‌ها

اگر کف منزل شما از چوب یا سرامیک است، باید نحوه حمل وسایل سنگین و جابه‌جایی اثاثیه سنگین خود را تغییر دهید تا به کف خانه آسیبی وارد نشود. تجربه ما نشان داده که در چنین شرایطی می‌توان از لغزنده‌های نوع پلاستیکی استفاده کرد. خوشبختانه این محصول در بسیاری از فروشگاه‌ها موجود بوده و روش استفاده آسانی دارد. تنها کافی است که آن را زیر هر گوشه وسیله قرار داده و با فشار، شیء را وادار به حرکت کنید. در صورت نداشتن لغزنده قادر هستید تا از کارتن یا پتو برای متحرک کردن وسیله کمک بگیرید.

استفاده از تسمه

تسمه‌ها می‌توانند در نحوه جابجایی وسایل سنگین تغییر چشمگیری ایجاد کنند. به عنوان مثال تیم باربری از تسمه‌ها برای ایجاد جای دست روی وسایل سنگین استفاده می‌کند. ابتدا تسمه‌ها را روی مبل تنظیم کرده و سپس به کمک آن‌ها مبل یا دیگر وسایل را روی شانه خود قرار می‌دهند. با این کار فشار به تمام بدن منتقل شده و از ایجاد مشکلات جسمی نظیر کمر درد، جلوگیری خواهد شد.

استفاده از چرخ‌های متحرک

چرخ‌ها نیز می‌توانند “نحوه حمل وسایل سنگین” را بسیار آسان کنند. آسوده بار با استفاده از چرخ‌ها، به جای بلند کردن وسایل، آن‌ها را روی زمین هل می‌دهند. نکته قابل توجه این است که در صورت استفاده از این روش، باید از شخصی دیگر برای بلند کردن جسم و حفظ تعادل آن کمک بگیرید.

استفاده از مجله‌های براق

شاید باورتان نشود، اما می‌توان از مجله‌های براق هم برای آسان‌تر کردن نحوه حمل وسایل استفاده کرد. با پوشاندن گوشه‌های وسایل سنگین با استفاده از مجله‌های براق می‌توانید میزان اصطکاک آن‌ها با سطح زمین را به طرز چشمگیری کاهش داده و ساده‌تر این وسایل را روی زمین بکشید. البته که با کمک گرفتن از این روش، کف منزل شما آسیب ندیده و دچار خط و خش نخواهد شد.

استفاده از تخته‌های چوبی محکم

نحوه حمل وسایل سنگین روی پله‌ها را می‌توان از چالش برانگیزترین مراحل اسباب‌کشی دانست. پیشنهاد می‌کنیم که برای انجام این کار از دو تخته چوبی مسطح و محکم کمک بگیرید. حال آن‌ها را روی پله‌ها قرار داده و لوازم سنگین را روی آن‌ها بخوابانید. توصیه می‌کنیم که پیش از این کار از پتو یا ملحفه برای پوشاندن سطح چوب استفاده کنید. در مرحله بعد کافی است تا وسیله را به آرامی روی سطح شیب‌دار هل دهید.

استفاده از پتوهای مخصوص اسباب‌کشی

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که می‌توان از پتوهایی مخصوص اسباب‌کشی برای راحت‌تر کردن نحوه حمل وسایل سنگین استفاده کرد. این پتوها را زیر جسم مورد نظر قرار داده و آن را به سمت دلخواه بکشید. از آنجا که این کار ساده‌تر از بلند کردن وسایل است، روش راحت‌تری برای انتقال وسایل خواهد بود.

کمک گرفتن از افراد با تجربه

برای حمل وسایل سنگین به کمک بیش از یک نفر نیاز خواهید داشت. توصیه می‌کنیم تا پیش از آغاز کار از افرادی ماهر و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. تیم شرکت‌های باربری معتبر، می‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد.

عجله نکردن در زمان جابه جایی وسایل سنگین

یکی از مهم‌ترین مراحل پیش از اسباب‌کشی به خانه جدید، تعیین محل کلی لوازم سنگین است. شما باید تخمینی حدودی از مکان هر وسیله داشته باشید. به عنوان مثال پیش از اسباب‌کشی تصمیم بگیرید که می‌خواهید یخچال و فریزر خود را کجا قرار دهید یا تخت باید در کدام اتاق قرار بگیرد. با چنین پیش‌بینی‌هایی، خود را از چندین بار جابه‌جا کردن وسایل سنگین، راحت خواهید کرد؛ همچنین می‌توانید از تیم باربری بخواهید تا هر وسیله را دقیقا در مکانی که می‌خواهید، قرار دهند.

رعایت نکات ایمنی

بارها دیده شده که افراد در طی اسباب‌کشی و حمل وسایل سنگین به کمر یا زانوی خود آسیب می‌زنند. برای جلوگیری از این مشکل توصیه می‌کنیم تا هرگز در زمان حمل وسایل سنگین به یک طرف نچرخید. هر گونه چرخش می‌تواند سبب آسیب رسیدن به بدن شما شود. به عنوان جایگزین می‌توانید تمام بدن خود را به یک طرف چرخانده و وسیله را در جای مورد نظرش قرار دهید. در صورتی که یک شیء بسیار سنگین است، به خود فشار نیاورید؛ بلکه بهتر است تا از دیگران برای بلند کردن آن کمک بگیرید. با رعایت همین نکات کوچک قادر خواهید بود تا از بدن و سلامت خود، محافظت کنید.

رعایت نکات ایمنی حمل وسایل سنگین

کلام آخر در مورد نحوه حمل وسایل سنگین

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با نحوه حمل وسایل سنگین در اختیار شما قرار بگیرد. اگر پیش از این‌ها در اسباب‌کشی خود از یکی از این روش‌ها استفاده کرده‌اید، لطفاً نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. در صورت بروز هر گونه پرسش، کارشناسان ما خوش‌حال خواهند شد تا به آن پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸