نحوه جابجایی پیانو

جابه‌جایی و حرکت دادن پیانو کار بسیار سختی است. با این وجود قبل از اینکه بخواهید خودتان این کار را انجام بدهید، ممکن است نیاز پیدا کنید تا با یک باربری حرفه‌ای تماس بگیرید. کمک گرفتن از باربری به ویژه در مواردی نمایان می‌شود که نیاز داشته باشید پیانو را از پله‌ها پایین یا بالا بیاورید، به داخل آسانسور یا فضاهای دیگر بروید. نحوه جابجایی پیانو به‌ قدری سخت و خسته‌کننده است که حتی جایگاه خاصی برای خود در خدمات شرکت های حمل و نقل ایجاد کرده است. امروزه می‌توانید حتی اگر قصد جابجایی پیانو از شهری به شهر دیگر را داشته باشید از شرکت‌های حمل بار برون شهری پیدا کنید تا امر جابجایی پیانو را با تضمین سالم ماندن و آسیب ندیدن پیانو برای شما انجام بدهند. ما در ادامه این نوشتار به معرفی اصولی‌ترین نحوه جابجایی پیانو و نکات مهم هنگام جابجایی آن پرداختیم پس در ادامه با ما همراه باشید.
نحوه جابجایی پیانو
باربری آسوده بار » مقالات » نحوه جابجایی پیانو

فهرست مطالب

اصولی ترین نحوه جابجایی پیانو

استفاده از چرخ دستی پیانو برای حرکت این ساز گران قیمت، یکی از بهترین و اصولی‌ترین راه‌حل‌های ممکن در نحوه جابجایی پیانو است. شرکت های باربری اغلب پیانو را قبل از اینکه روی سطح شیب‌دار ببرند، ابتدا روی دالی قرار می‌دهند. چند مرحله سریع وجود دارد که باید بعد از روی دالی قرار دادن پیانو دنبال کنید تا روند نحوه جابجایی پیانو برای شما آسان‌تر شود که این مراحل عبارتند از:

  • اگر باید پیانو را از طبقه بالا به طبقه پایین یا بلعکس ببرید، از رمپ‌های فلزی پله استفاده کنید.
  • مراقب بقیه رمپ‌هایی باشید که برای بارگذاری پیانو مورد نیاز است.
  • برای حرکت دالی با پیانو به سمت پایین سطح شیب دار، به دو باربر ماهر در جلو و یکی در عقب پیانو نیاز دارید. به این ترتیب، مطمئن خواهید شد که این ساز به طور ایمن جابه‌جا می‌شود.
  • هنگام فشار دادن و کشیدن پیانو قدم‌های کوچک بردارید و در حالی که روی سطح شیب‌دار هستید، به یکباره نیروی زیادی به پیانو وارد نکنید.
  • حتما قبل از جابجایی پیانو با جستجوی دقیق هرگونه برآمدگی یا سطح ناهموار روی زمین را نظارت و وارسی کنید. رد نکردن موانع و حرکت دادن پیانو از روی سطح ناهموار ممکن است منجر به آسیب رساندن به پیانو و بروز مشکلات دیگر شود.
  • وقتی به سطح شیب‌دار وانت، کامیون و… رسیدید نیز حداقل باید دو نفر در پشت بار و یک یا دو نفر دیگر در جلوی بار باشند.

جابجایی پیانو در باربری

بلند کردن پیانو

هنگامی که پیانو را در موقعیت جابجایی قرار می‌دهید، باید به خاطر داشته باشید که آن را هرگز با پایه‌هایش بلند نکنید. پایه‌ها و در پیانو از بخش‌های به شدت آسیب‌پذیر در این ساز هستند؛ همچنین بهتر است پیانو را در وضعیت افقی نگه ندارید چراکه گذاشتن این ساز ارزشمند به پهلو برای مکانیک درونی آن اصلا خوب نیست. برای جابجایی پیانو باربری تهران به شما موارد زیر را پیشنهاد می دهد :

  • دو نفر در هر پهلوی پیانو قرار گیرند و آن را به گونه‌ای بلند کنند که پیانو لمبر بر ندارد.
  • در حالی که یک نفر دالی یا چرخ دستی را نگه داشته است، هر چهار نفر کمک کنند که پیانو را روی دالی یا چرخ دستی و… قرار بگیرد.
  • حالا جای پیانو را محکم کرده و مطمئن شوید که پیانو به صورت تراز و صاف روی دالی و… قرار دارد.
  • اگر هم که پیانو شما چرخ‌دار دارد، باید چرخ‌های آن را در صورت امکان در جای خود قفل کنید یا مطمئن شوید که پیانو به خوبی محکم شده است و سپس اقدام به جابجایی آن کنید.

نکات مهم در نحوه جابجایی پیانو

به‌ صورت کلی، نکاتی در مورد جابجایی پیانو بدون کارگران حرفه ای وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشت تا از بروز مشکل جلوگیری شود:

  • از آنجایی که پیانو سازی سنگین و گران است، تمام حرکات و جابجایی‌ها باید به ‌آرامی و دقیق صورت بگیرند.
  • برای جابجایی ساز پیانو از حداقل ۲ الی ۳ نفر به جز خودتان کمک بگیرید تا تمام مراحل جابجایی بدون هرگونه نگرانی و ایراد انجام شود.
  • به هنگام بلند کردن پیانو باید به بخش‌های محکم و ضعیف پیانو توجه کرد چراکه بعضی از بخش‌ها در پیانو تحمل فشار زیاد را ندارند.
  • برای پیانو‌هایی که در زیر خود چرخ دارند، بهتر است چند نفر به صورت هم‌زمان، پیانو را بلند کرده و بعد از جمع کردن چرخ‌ها، برای بسته‌بندی اقدام شود.
  • اگر پیانو شما چرخ ندارد و نمی‌توانید هیچ پایه متحرکی را هم برای جابجایی آن پیدا کنید، حتما از افراد قوی کمک بگیرید تا جابجایی آن با نهایت دقت و بدون آسیب انجام شود.
  • مطمئن شوید پیانو داخل کامیون، وانت و…. در جای محکمی قرار گرفته و هیچ حرکتی نداشته باشد.
  • اگر در مورد “نحوه جابجایی پیانو” اطلاعات و تجربه‌ای ندارید، از افراد متخصص و باتجربه در حمل اثاثیه منزل کمک بگیرید.
  • اگر کنترل حرکت پیانو را از دست دادید، از مسیر خود خارج شوید، در غیر این صورت ممکن است برخورد با پیانو باعث آسیب جدی و حتی مرگ شود.
  • توجه داشته باشید که وقتی جابجایی پیانو تمام شد، باید آن را دوباره کوک کنید؛ چراکه با تکان خوردن پیانو مکانیک درونی آن که تقریباً به هر چیزی حساس است، تغییر کرده است.

نکات مهم در نحوه جابجایی پیانو

سخن آخر درباره نحوه جابجایی پیانو

پیانوها از جمله سازهای بزرگ و ارزشمند موسیقی هستند که الهام‌بخش موسیقی‌دانان کلاسیک هستند و جای خود را به تخیلی زیبا می‌دهند. اگر قصد جابجایی پیانو را دارید، با خواندن این مطلب قطعا متوجه شده‌اید که این کار اصلا کار آسانی نیست و اگر در تهران هستید باید از بهترین باربری‌ تهران کمک بگیرید. پس حتما قبل از اینکه خودتان پیانو را جابه‌جا کنید، به خاطر داشته باشید که این کار خطرناک است و حتما ابتدا درباره نحوه جابجایی پیانو اطلاعات کسب کنید و سپس از افرادی دیگر کمک بگيريد. اگر فکر می‌کنید که به هر دلیل نمی‌توانید پیانو را خودتان جابه‌جا کنید، حتی اگر قیمت خدمات باربری برای جابجایی این ساز پایین نیست، توصیه می‌شود که با یک باربری حرفه‌ای تماس بگیرید. ما در این نوشتار به معرفی نحوه جابجایی پیانو و نکات مهم در جابجایی آن پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸