باربری با کامیون اتاق دار

باربری با کامیون اتاق دار در همه مناطق دنیا رواج پیدا کرده است ، و ابزارها و محصولات زیادی را از مکانی به مکان دیگر انتقال می‌دهند. چندین نوع کامیون وجود دارد که بسیاری از آن‌ها برای صنعت باربری مفید هستند، یکی از این کامیون‌ها، کامیون اتاق‌دار است؛ این کامیون‌ها مزایای بسیاری دارند و برای استفاده در فصل‌های مختلف بخصوص فصل سرد بسیار مناسب است؛ تفاوت این کامیون با کامیون‌های دیگر همین اتاقک کامیون است.  باربری با کامیون اتاق دار مزایای زیادی دارند و در باربری‌های مناطق مختلف مانند باربری از  تهران به شهرستان‌ شاهد استفاده از کامیون‌های باربری اتاق دار هستیم. این کامیون‌ها برای اسباب کشی و جابجایی وسایل شکننده و بزرگ مناسب هستند و نسبت به دیگر شیوه‌های حمل و نقل مانند حمل و نقل با نیسان و... برای جابجایی مناسب‌تر هستند؛ همچنین تا حدودی از وارد شدن آسیب‌های مختلف به کالا جلوگیری خواهد شد.
باربری با کامیون اتاق دار
باربری آسوده بار » مقالات » باربری با کامیون اتاق دار

فهرست مطالب

باربری با کامیون اتاق‌دار چه مزایایی دارد؟

باربری با کامیون اتاق‌دار به بهترین شیوه ممکن انجام می‌شود و باربری‌های مختلف، و مکان‌های دیگر می‌تواند با این کامیون‌ها در زمان و مکان مشخص انجام شود. همانطور که قبلا گفته شد استفاده از این نوع کامیون‌ها مزایای بسیاری دارد حال قصد داریم بیشتر با مزایای این کامیون‌ها آشنا شویم:

  • باربری با کامیون اتاق دار نسبت به سایر شیوه‌ها امنیت بیشتری دارد و احتمال آسیب به کالاها را پایین می‌آورد؛ همچنین با داشتن اتاق دیگر دغدغه‌ای برای پرتاب شدن وسایل‌ نخواهید داشت.
  • این کامیون‌ها می‌توانند کابینی امن و مطمئن برای باربری باشند.
  • بدنه کامیون باربری اتاق دار برای انجام انواع تبلیغات خیابانی موثر است و بیشتر شرکت‌های باربری بر روی بدنه این خودرو تبلغ انجام می‌دهند.
  • مزایای دیگر این کامیون‌ها درب‌های تعبیه شده آن‌ها است، با وجود این درب‌ها بارگیری و تخلیه بسیار آسان خواهد بود.
  • در شرایط‌های محیطی مختلفی مانند برف، باران یا بادهای شدید امنیت وسایل‌ها بسیار بالا بوده؛ همچنین کامیون‌های باربری اتاق دار در برابر نور خورشید نیز مقاومت بالایی دارند.
  • طراحی اتاق کامیون به گونه‌ای است که حتی برای جابجایی بار در فصل زمستان نیز مشکلی بوجود نخواهد آمد.
  • کامیون باربری اتاق‌دار در برابر باد تند نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • باربری با کامیون اتاق دار در نقاط مختلف کشور امکان پذیر است.

مزایای باربری با کامیون اتاق دار

اتاق بار کامیون باربری چگونه است؟

اتاق بار کامیون‌ها بسیار ساده طراحی شده است، به این صورت که اتاق بار بر روی شاسی قرار خواهد گرفت و بار نیز در آن جای می‌گیرد؛ اما از نظر دسترسی به محتویات و وسایل‌ درون جعبه، انواع مختلفی از اتاق بار وجود دارد.

برخی از کامیون‌های باربری اتاق دار به گونه‌ای ساخته می‌شوند که از طریق کابین می‌توان به اتاق بار دسترسی داشت، اما برخی کامیون‌ها اینگونه نیستند و نمی‌توان از طریق کابین به اتاق بار دسترسی داشت؛ در این حالت باید اتاق بر روی شاسی قرار گیرد. ساختار کامیون‌هایی باربری که شاسی بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد به صورت دو تکه می‌باشد و درب‌های آن‌ها بغل اتاق بار یا پشت اتاق بار هستند، برای دسترسی به اتاق بار این نوع کامیون‌ها باید به از کابین راننده پیاده شد.

باربری با کامیون اتاق دار به شهرهای دور در شرایط‌های مختلف انجام می‌شود و ممکن است امکان پیاده شدن راننده نباشد، به همین دلیل برخی از کامیون‌های اتاق‌دار نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سمت راننده نیز می‌توان به اتاق بار دسترسی داشت، در این مدل اتاق بار به راحتی می‌توان از کابین راننده به اتاق بار رفت.

 کامیون باربری اتاق‌دار چه کاربردهایی دارد؟

باربری با کامیون اتاق‌دار بسیار رواج پیدا کرده است و مورد استفاده‌های فراوانی قرار می‌گیرد، این کامیون به دلیل داشتن اتاق بار گزینه مناسبی برای حمل و جابجایی انواع مواد غذایی، سبزیجات، تره بار، مصالح ساختمانی، میوه‌ها، وسایل و اسباب و حمل اثاثیه منزل و… است و در شرایط‌ و فصل‌های مختلف بار از امنیت بالایی برخوردار است.

برای حمل وسایل‌ و محصولات مختلف پارامتری سنجیده می‌شود و ابعاد و اندازه و فساد مواد باید سنجیده شود. تقریبا برای همه یک ابعاد در نظر گرفته می‌شود و ارتفاع آن‌ها به 1.5 متر می‌رسد. جابجایی وسیله‌هایی بالاتر از این ابعاد با کامیون باربری اتاق‌دار امکان پذیر نخواهد بود. باربری با کامیون اتاق دار که دارای یخچال هستند برای بسیاری از محصولات مناسب هستند و از فساد انواع مواد مانند مواد غذایی، سبزیجات، صیفی‌جات و… جلوگیری می‌شود.

کاربرد باربری با کامیون اتاق دار

کامیون باربری اتاق دار چیست؟

باربری با کامیون اتاق دار نسبت به سایر شیوه‌ها بهتر است، این خودرو نوعی وسیله نقلیه است، و دارای یک اتاق بار است که می‌توان مواد زیادی را در آن جای داد. دیوار اتاق این کامیون‌ها معمولا از 1.5 بیشتر نیست و تقریبا در همین ابعاد اندازه تولید می‌شود؛ اتاق این کامیون‌ها تقریبا شکل جعبه است که با توجه به اندازه کامیون بر روی آن قرار خواهند گرفت. این کامیون دارای سیستم خاصی می‌باشد همچنین تعداد  مشخصی چرخ دارد.

تفاوت کامیون باربری اتاق دار با وانت چیست؟

باربری با کامیون اتاق دار با باربری با وانت تفاوت زیادی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • وانت بار یکپارچه است یعنی تک بدنه است، اما کامیون اتاق دار اینگونه نیست و جعبه بار به شاسی افزوده می‌شود.
  • کامیون‌های اتاق‌دار پنجره‌هایی در قسمت بار ندارند، اما برخی از وانت‌ها در این قسمت می‌توانند پنجره‌هایی داشته باشند.
  • مشاغل کوچک مانند لوله کش، برق کار و… می‌توانند با وانت کار کنند؛ همچنین رانندگی با وانت در مناطق شلوغ بسیار راحت‌تر است، اما باربری با کامیون اتاق دار برای کارهای بزرگ مانند اسباب کشی یا جابجایی انواع مختلفی از مواد کاربرد دارد.
  • حمل بیشتر بار با کامیون باربری می‌تواند بسیار سود آور باشد، اما با وانت وسایل کمتری را می‌توان حمل نمود.
  • اندازه کامیون باربری از وانت بسیار بزرگتر است و اندازه‌های مختلفی از آن وجود دارد.

سخن پایانی

باربری با کامیون‌ اتاق دار جزء بهترین باربری به شهرستان‌ها و مکان‌های دیگر به حساب می‌آید و می‌توان در مدت زمان مشخص بار را تحویل گرفت، این کامیون‌ها به شهرهای مختلفی جابجایی بار را انجام خواهند داد، همچنین نسبت به دیگر کامیون‌ها به دلیل سرپوشیده بودن امنیت بیشتری دارند و امکان سرقت یا پرت شدن وسایل نخواهد بود. برخی از این کامیون‌ها دارای یخچال نیز هستند و در فصل تابستان می‌توانند از پوسیدگی انواع مواد جلوگیری نمایند و این برای نگهداری موادی که احتمال پوسیدگی آن‌ها زیاد است بسیار عالی است. پس نتیجه می‌گیریم که استفاده از باربری با کامیون‌های اتاق دار مزایای بسیار زیادی دارد و بهتر است برای جابجایی کالا و وسایل این نوع کامیون را انتخاب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸