اصول اسباب کشی

حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی می‌تواند کاری سخت و طاقت‌فرسا باشد. به قول انگلیسی‌ها، سه بار اسباب کشی کردن قادر است تا به اندازه یک آتش‌سوزی منزل به شما ضرر بزند. با آشنایی با اصول اسباب کشی می‌توانید این کار سخت را به صورت منظم و حرفه‌ای مدیریت کنید. در این مطلب به بررسی اصولی از باربری خواهیم پرداخت که تاثیر زیادی بر کیفیت کار شما خواهند داشت.
اصول اسباب کشی
باربری آسوده بار » مقالات » اصول اسباب کشی

فهرست مطالب

نحوه اجرای صحیح اصول اسباب کشی چگونه است؟

اصول اسباب کشی بار بیان می‌کند که هر چه سریع‌تر کار خود را شروع کنید، زودتر به پایان خواهد رسید. درست است که حتی فکر کردن به فرایند اسباب کشی می‌تواند دلهره‌آور باشد، اما با برنامه‌ریزی درست قادر خواهید بود تا این کار را به خوبی مدیریت کنید. برای بسته‌بندی لوازم از یک اتاق شروع کرده و پس از اتمام آن، به سراغ اتاق بعدی بروید. اگر خانه جدید شما فضایی کم‌تر از خانه کنونی دارد، می‌توانید برای نوشتن یک فهرست از لوازمی که به آن‌ها نیازی ندارید، اقدام کنید؛ این گونه باربری می‌تواند بسیار ساده‌تر لوازم شما را انتقال دهد.

همه مواردی که باید درمورد اصول اسباب کشی بدانید

چک لیست نوشته و وسایل اضافه خود را جدا کنید

اصول اسباب کشی در باربری غرب تهران می‌گوید که صادق بودن در زمان نوشتن فهرستی از وسایل مورد نیاز و ضروری، اهمیت بسیاری دارد. بارها اتفاق افتاده که افراد بدون تهیه یک چک لیست اسباب کشی، شروع به بیرون ریختن لوازم و وسایل خود کرده‌اند؛ اما به اشتباه، برخی از وسایل ضروری خود را نیز به همراه آن‌ها از دست داده‌اند. توجه داشته باشید که لوازم نوشته شده در فهرست باید برای زندگی شما ضروری باشند؛ به عنوان مثال شما به لوازم آشپزی یا تخت خواب خود به طور مستمر نیاز خواهید داشت.

از طرفی در کنار نوشتن لیست لوازم لازم، مطابق با اصول اسباب کشی می‌توانید فهرستی از لوازمی که به آن‌ها نیازی ندارید را هم تهیه کنید. به عنوان مثال اگر در خانه قبلی خود سه اتاق داشته و در هر اتاق تلویزیون داشته‌اید، حالا می‌توانید در خانه جدید یکی از تلویزیون‌ها را بفروشید. این امر حتی برای اقلامی کوچک مثل چتر یا چاقوی میوه‌خوری نیز صدق می‌کند.

چک لیست اسباب کشی

وسایل اضافه را بفروشید یا اهدا کنید

یکی از مهم‌ترین اصول اثاث کشی، روش خلاص شدن از دست وسایل قدیمی یا اضافه است. بسیاری از افراد به سادگی این وسایل را دور می‌ریزند؛ اما ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم. همیشه افرادی وجود دارند که به وسایل قدیمی شما نیاز داشته باشند. اگر به امور خیریه علاقه دارید، می‌توانید که لوازم اضافه خود را به افراد نیازمند اهدا نمایید. اگر نه هم قادر هستید تا این لوازم را برای فروش گذاشته و در قبالشان پولی هر چند اندک دریافت کنید. با این کار در زمان استفاده از خدمات باربری، اوقات راحتی را تجربه خواهید کرد.

یک شرکت اسباب کشی را مسئول جابه جایی بسته ها کنید

باید بدانید که “اصول اسباب کشی” بر استخدام یک شرکت باربری داخل شهری یا باربری تهران به شهرستان حرفه‌ای برای این کار، پافشاری می‌کند؛ چرا که اکثر بسته‌ها و لوازم سنگین بوده و ممکن است بلند کردن آن‌ها به شما آسیب بزند. از طرفی افراد حرفه‌ای بدنی ورزیده‌تر داشته و روش اصولی بلند کردن و جابه‌جایی هر چیز را می‌دانند. همانطور که از قدیم گفته‌اند، بهتر است که کار را به کاردان بسپارید.

شرکت اسباب کشی

وسایل بسته‌بندی را تهیه کنید

یکی از ملزومات مهم اصول اسباب کشی این است که پیش از شروع کار بسته‌بندی، وسایل مورد نیاز خود را خریداری کرده و آماده داشته باشید. برای راحتی هر چه بیشتر شما عزیزان، ما از پیش فهرستی از این وسایل را تهیه کرده‌ایم.

  • چسب
  • کارتن
  • جعبه
  • روزنامه یا کاغذ باطله برای پیچیدن دور وسایل
  • پلاستیک حباب‌دار برای بسته‌بندی وسایل شکستنی
  • ماژیک برای نوشتن روی جعبه‌ها

نکاتی کاربردی در زمان اسباب کشی

در ادامه این مطلب به برخی از اصول اسباب کشی اشاره خواهیم کرد که نقشی اساسی در سرعت و کیفیت عملکرد شما در زمان کار و بسته‌بندی خواهند داشت:

  • فراموش نکنید که در زمان بسته‌بندی، محتویات هر بسته را با ماژیک روی آن بنویسید تا در زمان چیدن وسایل در خانه جدید با مشکل روبه‌رو نشوید.
  • مطابق با اصول اسباب کشی در صورتی که چندین نفر در بسته‌بندی لوازم به شما کمک می‌کنند خوب است تا هر نفر را مسئول بخشی از خانه کنید؛ اما در صورتی که تنها هستید، توصیه می‌کنیم که از یک بخش خانه آغاز کرده و تا زمان اتمام بسته‌بندی لوازم آن بخش به سراغ قسمت‌های دیگر خانه نروید.
  • در زمان انتقال جعبه‌ها و وسایل به خانه جدید، کارگرها را راهنمایی کنید تا هر بسته را در مکان مخصوص به خود قرار دهند. به عنوان مثال تخت و میز تحریر را در اتاق گذاشته و مبلمان را به هال منتقل کنند.
  • برای چیدن وسایل در خانه جدید هم از قانون قبلی اصول اسباب کشی استفاده کنید. یعنی در صورت وجود نفرات، هر نفر را مسئول قسمت خاصی کرده و در صورت تنها بودن تا زمان اتمام هر بخش، به سراغ بخش‌های دیگر نروید.
  • چیدن وسایل شخصی را به صاحب آن‌ها محول کنید؛ چرا که اکثر افراد ترجیح می‌دهند که سلیقه شخصی خود را در چیدمان آن‌ها به کار ببرند.
  • اصول اسباب کشی بیان می‌کند که تا زمانی که جای وسایل را مشخص نکرده‌اید، بسته‌ای را باز نکنید؛ چرا که این کار تمرکز شما را برهم زده و نظم کار را از بین می‌برد.
  • توصیه می‌کنیم که پیش از هر چیز ظروف چینی و لوازم آشپزخانه را در جای خود قرار دهید؛ چرا که این وسایل حساس بوده و احتمال شکستن و ایجاد حوادث را افزایش می‌دهند.

نکات کاربردی اسباب کشی

سخن پایانی درباره اصول اسباب کشی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با اصول اسباب کشی در اختیار شما قرار بگیرد. اگر پیش از این‌ها تجربه این کار را دارید، لطفاً نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا از آن‌ها بهره‌مند شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری محتوا
Twitter
Pinterest
Reddit
Telegram
Facebook
WhatsApp
تماس مستقیم : ۰۲۱۸۸۳۷۴۹۶۸